به گزارش مشرق، یوسف گرانپاشا مدیرکل راهآهن شمال، در تشریح جزئیات برخورد قطار با خودروی وانت در ساری اظهار داشت: در مسیر راهآهن بسته به اهمیت نقاط، برخی محلهای عبور خودرو با مستحفظ یا راهبند ایمن شدهاند و در برخی نقاط هم عبور بدون مستحفظ اما با نشانهها و علائم کافی هشداردهنده وجود دارد. این حادثه در محل عبور مجاز بدون مستحفظ رخ داده که در دو طرف آن به اندازه کافی نشانههای هشداردهنده نصب شده و سرعتگیر نیز وجود دارد.
وی افزود: بررسیهای اولیه نشان میدهد که با وجود به صدا در آمدن بوق ممتد توسط لوکوموتیوران، بیتوجهی راننده و قرار گرفتن خودرو روی خط سبب بروز این حادثه شد.
مدیرکل راهآهن شمال خاطرنشان کرد: همچنین مشاهدات نشان میدهد که سرعت وانت از سرعت مجاز تعیین شده برای عبور از ریل اندکی کمتر بود که در بروز حادثه میتواند اثرگذار باشد.
پاشا تصریح کرد: با توجه به اینکه امروز تعطیل بود و احتمال افزایش تردد در حاشیه راهآهن نیز پیشبینی میشد، طبق روال معمول برای روزها، دستور کمتر شدن سرعت قطار از حد مقرر در این مناطق صادر شده بود.
وی افزود: بررسیهای اولیه نشان میدهد که با وجود به صدا در آمدن بوق ممتد توسط لوکوموتیوران، بیتوجهی راننده و قرار گرفتن خودرو روی خط سبب بروز این حادثه شد.
مدیرکل راهآهن شمال خاطرنشان کرد: همچنین مشاهدات نشان میدهد که سرعت وانت از سرعت مجاز تعیین شده برای عبور از ریل اندکی کمتر بود که در بروز حادثه میتواند اثرگذار باشد.
پاشا تصریح کرد: با توجه به اینکه امروز تعطیل بود و احتمال افزایش تردد در حاشیه راهآهن نیز پیشبینی میشد، طبق روال معمول برای روزها، دستور کمتر شدن سرعت قطار از حد مقرر در این مناطق صادر شده بود.